Jest manifest w sprawie błędów doktrynalnych papieża. Manifest kard. Mullera

Kard. Gerhard Muller, były przewodniczący Kongregacji Nauki Wiary wydał Manifest korygujący błędy doktrynalne w nauczaniu w Kościele. Nie jest napisane wprost, że chodzi o obecnie urzędującego na stanowisku papieża Franciszka, choć ciężko nie zauważyć, że kontekst dotyczy właśnie jego.

kard. Gerhard Muller/fot. ilustracyjne/fot. YouTube/Radio Maryja

Planowana publikacja manifestu miała mieć miejsce jutro, w wigilię ogłoszenia przez papieża Benedykta abdykacji, jednak dokument wyciekł do mediów.

– W dokumencie kardynał nie wymienia imienia papieża, jednak przyznaje, że został poproszony o publiczne świadetwo prawdy «w obliczu narastających nieporozumień dotyczących doktryny Wiary». Manifest został opublikowany niedługo po podpisaniu przez papieża kontrowersyjnego dokumentu z muzułmańskim przywódcą religijnym, w którym padają słowa, że «wielość i różnorodność religii (…) są chciane przez Boga w jego mądrości», które zdaniem wielu są sprzeczne z wiarą katolicką. Kardynał opublikował swój Manifest w siedmiu językach, by informacja dotarła do osób na całym świecie – relacjonuje administrator profilu Templum Christi.

– Wobec coraz bardziej rozszerzającego się zamieszania w nauczaniu wiary, wielu biskupów, kapłanów, zakonników i świeckich Kościoła Katolickiego poprosiło mnie o złożenie publicznego świadectwa Prawdzie Objawienia. Jest zadaniem właściwym pasterzom prowadzić ludzi im powierzonych na drodze do zbawienia, to zaś może dziać się jedynie wówczas, gdy taka droga jest znana oraz gdy oni sami jako pierwsi nią podążają – pisze we wstępie kardynał Muller.

– Po rozpoznaniu Chrystusa, widma znikają. On jest prawdziwym Bogiem i prawdziwym człowiekiem, który wcielił się w łonie Dziewicy Maryi dzięki działaniu Ducha Świętego. Słowo, które stało się ciałem, Syn Boga, jest jedynym Zbawicielem świata (679) i jedynym Pośrednikiem miedzy Bogiem i ludźmi (846). Dlatego też Pierwszy List świętego Jana Apostoła odnosi się do tego, kto neguje Jego bóstwo, jak do Antychrysta (1 J 2, 22), albowiem Jezus Chrystus, Syn Boga, jest odwiecznie współistotny Bogu, swojemu Ojcu (663). Z wielką stanowczością należy stawić czoła pojawieniu się dawnych herezji, które w Jezusie Chrystusie widziały jedynie wybitną osobę, brata czy przyjaciela, proroka czy przykład moralności – pisze były przewodniczący Kongregacji Nauki Wiary w punkcie dotyczącym Boga Trójjedynego objawionego w Chrystusie.

– Jezus Chrystus założył Kościół, widzialny znak i narzędzie zbawienia, który trwa w Kościele Katolickim (816). Dał swojemu Kościołowi, który „zrodził się z boku umierającego na krzyżu Chrystusa” (766), sakramentalną strukturę, która trwać będzie aż do pełnego wypełnienia się Królestwa (765). Chrystus-Głowa oraz wierni, jako członki Ciała, są jedną i tą sama osobą mistyczną (795), dlatego też Kościół jest święty, ponieważ Chrystus, jedyny Pośrednik, uczynił ją na ziemi widzialnym organizmem i nieustannie go podtrzymuje (771) – czytamy o Kościele.

– Kościół nie jest utworzonym przez człowieka stowarzyszeniem, którego struktura mogłaby być modyfikowana przez jego członków według własnego upodobania: Kościół jest pochodzenia Bożego. „Sam Chrystus jest źródłem posługi w Kościele. On ją ustanowił, wyposażył we władzę oraz wyznaczył posłanie, ukierunkowanie i cel” (874). Także dziś pozostaje w mocy napomnienie Apostoła, według którego przeklętym jest każdy, kto głosiłby inną Ewangelię, „nawet my lub anioł z nieba” (Ga 1, 8). Przekazywanie wiary jest nierozerwalnie związane z ludzką wiarygodnością jej przekazicieli: ci zaś, w niektórych przypadkach, opuścili tych, którzy zostali im powierzeni, wstrząsając nimi i poważnie szkodząc ich wierze. W ich przypadku wypełnia się słowo Pisma: „Przyjdzie bowiem chwila, kiedy zdrowej nauki nie będą znosili, ale według własnych pożądań – ponieważ ich uszy świerzbią – będą sobie mnożyli nauczycieli” (2 Tm 4, 3) – stwierdza kardynał Muller w punkcie dotyczącym porządku sakramentalnego.

– Zadaniem Magisterium Kościoła względem ludu Bożego jest: „chronić go przed wypaczeniami i słabościami”, aby miał „możliwość wyznawania bez błędu autentycznej wiary” (890) – podkreśla kardynał.

– Prawo moralne nie jest ciężarem, ale jest częścią tej prawdy, która wyzwala (por. J 8, 32) i poprzez którą chrześcijanin przemierza drogę zbawienia, prawdy, która nie może być relatywizowana – przypomina kardynał Muller.

Pełna treść dokumentu w języku polskim znajduje się TUTAJ.

Przekaż wieści dalej!

Kontrrewolucja.net

Kontrrewolucja.net

Zespół portalu Kontrrewolucja.net. Kontakt: kontrrewolucja.net@gmail.com

Więcej artykułów autora

Śledź mnie na:
TwitterFacebook

Kontrrewolucja.net

Kontrrewolucja.net

Zespół portalu Kontrrewolucja.net. Kontakt: kontrrewolucja.net@gmail.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.