Instalacja „artystyczna” pt. „Nóż w pi****e” w Białymstoku w ramach festiwalu, który dostaje pieniądze od resortu Glińskiego (FOTO)
W Galerii Arsenał w Białymstoku w ramach festiwalu „Wschód Kultury” zorganizowano wystawę „Strach”. Wśród nich znalazła się instalacja zatytułowana „Nóż w pi****e”. Festiwal finansowany jest przez Ministerstwo Kultury.
– Minister @PiotrGlinski patronuje i finansuje wystawie „Nóż w pi****e” w Galerii Arsenał w Białymstoku. To nie pierwsza wpadka Ministra. Zachęcamy do protestu – poinformował na Twitterze profil Fundacji Mamy i Taty.
Minister @PiotrGlinski patronuje i finansuje wystawie "Nóż w piździe" w Galerii Arsenał w Białymstoku. To nie pierwsza wpadka Ministra.
— FundacjaMamyiTaty (@mamaitataorgpl) September 7, 2020
Zachęcamy do protestu.https://t.co/J64tAMewc7
Co na to @MorawieckiM, @prezydentpl @KancelariaSejmu pic.twitter.com/QiaX3eCRc3
Ministerstwo opublikowało oświadczenie. Twierdzi w nim, że „nie finansuje i nie patronuje wystawie 'Strach’ prezentowanej przez Galerię Arsenał w Białymstoku”.
– Jednocześnie, wobec skandalicznych treści prezentowanych na wystawie, MKiDN żąda usunięcia swojego logotypu oraz nieprawdziwych informacji o rzekomym patronacie i finansowaniu wystawy „Strach” ze środków ministra kultury – napisano w oświadczeniu.
Jednak z treści oświadczenia wynika, że festiwal jest finansowany ze środków ministerstwa, czyli z naszych podatków.
– Organizacja i finansowanie wystawy leżą wyłącznie po stronie miasta Białystok i miejskich instytucji kultury, do których należy galeria Arsenał. Narodowe Centrum Kultury nie zostało poinformowane o przedmiotowej „instalacji”, a otrzymany od organizatorów opis wystawy odbiega od jej rzeczywistej treści. MKiDN i Narodowe Centrum Kultury rozważą zasadność kontynuowania współpracy z miastem Białystok i organizacji tam wydarzeń w ramach Festiwalu „Wschód Kultury” w przyszłości – przekonuje ministerstwo.
Sami organizatorzy także odnieśli się do stanowiska ministerstwa. Twierdzą, że „sztuka” ta ma przedstawiać w różnych aspektach strach. Wspomniana instalacja została wykonana przez Ukrainkę przedstawionej jako „AntiGonna”, i dotyczy „problemu opresyjności przemocy seksualnej”.
twitter.com / gov.pl / bialystokonline.pl
Przekaż wieści dalej!