Papież Tradycji czy Papież Rewolucji?

Jan Paweł II ma wielu zwolenników jak i przeciwników. Jedni uważają, że swoimi działaniami odnowił jedność chrześcijan, inni nazywają go heretykiem i apostatą. Jak jest naprawdę?

Na sklepowych półkach znajdziemy mnóstwo pozycji aprobujących postawę Karola Wojtyły. Trudno natomiast o lekturę, która ujawniałaby błędy Papieża i nie spoglądała na jego posługę przez przysłowiowe różowe okulary. W 1988 roku ukazała się jedna z bardziej krytycznych ocen pontyfikatu Jana Pawła II – „Piotrze, czy mnie kochasz? Jan Paweł II: Papież Tradycji czy Papież Rewolucji?”. W tamtym czasie autor – Daniel Le Roux – zmierzył się z niemałą krytyką powszechnych entuzjastów.

Teraz książka powraca po latach z nową mocą w języku polskim za sprawą Wydawnictwa 3DOM. Czy rzuci nowe światło na sprawę Karola Wojtyły? Zapraszamy do zapoznania się z pozycją na stronie wydawnictwa 3DOM.

Poniżej fragment z książki.

Kto chce zrozumieć, jak doszło do dzisiejszej katastrofy (bo to, że ideologia LGBT, aborcjonizm, eutanzjanizm przenikają do Kościoła jest chyba katastrofą, czyż nie?) musi cofnąć się w czasie. Musi zrozumieć ścisłą i konieczną relację przyczyny – fałszywych nauk i ich skutku – zmian obyczajów i praw. W tej drodze książka Daniela Le Roux może być, mniemam, dobrym przewodnikiem. Chociaż, muszę od razu przyznać i ostrzec wszystkich czytelników, bardzo trudno będzie za nim pójść. Rysuje on bowiem taki portret polskiego papieża, który ogółowi polskich katolików wyda się przesadny, niesprawiedliwy, niewłaściwy. Zarzuty wobec autora trudno będzie uzasadnić. Pisze Le Roux: „W niniejszej pracy będziemy najpierw podawać czyny i wypowiedzi papieża, a następnie skonfrontujemy je z niezmienną doktryną Kościoła i z pismami jego poprzedników. Ta metoda da nam szansę być tak precyzyjnymi, jak to możliwe i nie pozwoli nam przypisać sobie roli, do której nie mamy prawa”. Myślę, że autor z tej obietnicy się wywiązał. Faktycznie, w książce cytatów jest wiele i to bardzo długich. Le Roux pozwala sobie na komentarz rzadko, zderza raczej z sądami i opiniami Jana Pawła II nauki jego poprzedników i innych nauczycieli Kościoła. Mimo to, sądzę, udaje mu się swoją główną tezę uzasadnić: „od 1963 r., Monsignor Wojtyła był przychylny modernistycznym błędom, które niszczą Kościół od 25 lat”. Ta przychylność naznaczyła późniejszy pontyfikat i utorowała drogę jeszcze bardziej radykalnym rewolucjonistom – to już mój dodatek. Według Le Roux źródłem była błędna filozofia, którą Karol Wojtyła przyjął już podczas studiów i której nigdy później nie przezwyciężył. Ona to, według francuskiego autora, tłumaczy tak postawę biskupa Wojtyły podczas Soboru Watykańskiego II, jak później arcybiskupa krakowskiego, a także, co najważniejsze, wyjaśnia pontyfikat papieża Polaka. Pisze Le Roux, że już w rozmowach z księdzem Mieczysławem Malińskim z 1963 r. można znaleźć tezy tak charakterystyczne dla nauczania Jana Pawła II: „Najpierw prawo do wolności religijnej”, „wypracowanie nowych relacji Kościoła z Państwem”, czyli sekularyzację Państwa, odrzucenie Państwa katolickiego. Następnie kolegialność, popieranie „decentralizacji w łonie Kościoła”, co oznacza wzrost znaczenia konferencji episkopalnych, „rewaluację świeckich”, a zatem zniszczenie autorytetu, szczególnie papieża i księży.

Materiały promocyjne Wydawnictwa 3DOM

Portal Kontrrewolucja.net jest patronem medialnym książki

Przekaż wieści dalej!

Kontrrewolucja.net

Zespół portalu Kontrrewolucja.net. Kontakt: kontrrewolucja.net@gmail.com.

Więcej artykułów autora - Strona autora

Śledź mnie na:
FacebookYouTube

Kontrrewolucja.net

Zespół portalu Kontrrewolucja.net. Kontakt: kontrrewolucja.net@gmail.com.

2 komentarze do “Papież Tradycji czy Papież Rewolucji?

  • 20 października 2022 o 18:08
    Permalink

    Maryjny Jan Paweł II całuje antykatolicki antymaryjny Koran?!
    To święta księga islamistów! W Koranie Bóg Jezus Chrystus jest bluźnierczo przedstawiony tylko jako człowiek. Więc w Koranie Matka Boga nie jest bezgrzeszna bo nie jest Matką Boga tylko człowieka.
    Biskup prof. Luis Gerard des Lauriers, Biskup Blaise Kurz, arcybiskup Piotr Thuc, arcybiskup Castro de Mayer , ksiądz Wiktor Mróz, ksiądz prof. Michał Poradowski i wielu innych mieli rację co do Jana Pawła 2 i Soboru Watykańskiego 2.

    Odpowiedz
  • 21 października 2022 o 13:23
    Permalink

    od meksykańskich cristeros
    ksiądz dr Joachim Joaquín Sáenz y Arriaga
    Nowy Kościół Montiniański Pawła 6
    todayscatholicworld . com
    / new-mont-church . htm

    Spisek przeciwko Kościołowi Katolickiemu
    ksiądz doktor Joaquin Saenz y Arriaga
    lubimyczytac. pl /ksiazka /4928317 /spisek-przeciwko-kosciolowi

    ks. Joaquín Sáenz y Arriaga SJ

    Saenz y Arriaga
    40 lat temu, 28 kwietnia 1976 roku zmarł w mieście Meksyk, w wieku 76 lat (ur. 12 X 1899), ks. Joaquín Sáenz y Arriaga SJ, katolicki teolog i filozof;

    pochodził z rodziny, która wydała aż 25 kapłanów; w 1916 wstąpił (w Barcelonie) do zakonu jezuitów, święcenia otrzymał w 1930;

    uzyskał trzy doktoraty: z teologii, filozofii i prawa kanonicznego; należał do grupy uformowanej duchowo przez męczennika cristero, bł. Michała Augustyna (Miguel Agustín) Pro SJ;

    był kapelanem podziemnych organizacji katolickich El Yunque [„Kowadło”] i Los Tecos [„Puchacze”];

    w 1962 roku wydał po włosku i pod pseudonimem Maurice Pinay ostrzegawczą książkę Spisek przeciw Kościołowi, rozprowadzaną wśród ojców soborowych;

    po opublikowaniu książki Nowy Kościół Montiniański (1971), uznał Pawła VI za żyda lub marrana, infiltrującego Kościół,

    tezy te powtórzył i rozwinął w książce Pusty tron: Paweł VI nie jest prawowitym papieżem (1973);

    założył czasopismo Trento i (wraz z księżmi: A. Zamorą Hernandezem i Moisesem Carmoną) Trydencki Związek Katolicki (Unión Católica Trento) oraz konfraternię kapłańską, już po jego śmierci nazwaną Trydenckim Bractwem Kapłańskim (Sociedad Sacerdotal Trento);

    w swoim testamencie duchowym napisał: „Oświadczam, iż z serca jestem katolikiem. (…). Jeżeli podnosiłem głos w proteście przeciw apostazji, zaznaczam, mój protest był wyłącznie przeciwko człowiekowi, który sam odciął się od Świętej Tradycji Kościoła i postawił się w opozycji do Jego Boskiej Instytucji.

    Moje życie złożyłem w ofierze Chrystusowi, Kościołowi i Papiestwu. (…) Pragnę tylko, aby ostatnim tchnieniem mojego życia były słowa wypowiadane przez meksykańskich Męczenników:

    ¡VIVA CRISTO REY!

    ¡VIVA LA VIRGEN DE GUADALUPE!”.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Kontrrewolucja.net