Co tam na Demagogu? Morawiecki pomylił się o 4 pproc. i „niezależni” „weryfikatorzy” uznają to za prawdę, ale jak Urbaniak pomylił się o 3,5 pproc., uznali to za fałsz

Portal demagog.org.pl przedstawiający się jako niezależny weryfikator treści, od którego opinii zależy także ucinanie zasięgów profili w mediach społecznościowych ogłosił, że wypowiedź premiera Mateusza Morawieckiego o powiększeniu się sieci dróg ekspresowych oraz autostrad jest prawdziwa, choć pomylił się o 4 pproc.. Tymczasem wcześniejsza wypowiedź posła Michała Urbaniaka z Konfederacji, choć obarczona była mniejszym marginesem błędu, uznana została za fałszywą.

– W ostatnich pięciu latach sieć dróg ekspresowych i autostrad powiększyła się o 40 proc. – napisał dwa tygodnie temu na Facebooku premier Morawiecki. Demagog ocenił tę wypowiedź jako prawdziwą, mimo błędu wielkości 4 pproc..

– Długość dróg szybkiego ruchu pomiędzy październikiem 2015 roku a kwietniem 2021 roku zwiększyła się o 36 proc., czyli o 4 punkty proc. mniej, niż twierdzi Mateusz Morawiecki, jednak wartość ta w przybliżeniu jest zgodna z prawdą – czytamy na stronie „Demagoga”. I samo w sobie jest to akceptowalne. Niewielki błąd bowiem nie oznacza, że wypowiedź jest fałszywa. Problem w tym, że trzeba ująć to w kontekście innych ocen.

Zrzutka na pokrycie kosztów naszej działalności – to już ostatni dzień! Wesprzyj rozwój niezależnych, bezpartyjnych mediów. KLIKNIJ TUTAJ i przejdź do zrzutki. Za każdą wpłatę serdecznie dziękujemy!

Pod koniec 2019 roku ten sam portal wziął pod lupę wypowiedź posła Konfederacji Michała Urbaniaka. Choć Urbaniak popełnił błąd w jeszcze mniejszym stopniu, niż premier, do dnia dzisiejszego wypowiedź oznaczona jest jako fałszywa.

– Na 100 Szwajcarów przypada około 24 sztuki broni. W tym automatycznej. W Polsce 1,5 sztuk broni na 100 mieszkańców – powiedział Michał Urbaniak „Onetowi”. Według „Demagoga” jest to fałsz, ponieważ w Polsce nie przypada 1,5, ale 2,5 sztuk broni na 100 mieszkańców. Z kolei w Szwajcarii nie „około 24 sztuki” tylko 27,6 na 100 mieszkańców.

Ten sam portal więc, który za prawdę uznaje wypowiedź z 4 pproc. błędem, uznaje za fałsz wypowiedź z błędem wielkości około 3,6 pproc.. O ile pisać mogą sobie co chcą i z tym problemu nie mamy, o tyle portal ten ma wpływ na ograniczanie zasięgów profili na Facebooku, czego i my padliśmy ofiarą. TUTAJ można przeczytać więcej na ten temat.

Przekaż wieści dalej!

Kontrrewolucja.net

Kontrrewolucja.net

Zespół portalu Kontrrewolucja.net. Kontakt: kontrrewolucja.net@gmail.com. Prosimy o wsparcie dla naszej działalności. Link do zrzutki: https://zrzutka.pl/u56t7c

Więcej artykułów autora - Strona autora

Śledź mnie na:
FacebookYouTube

Kontrrewolucja.net

Kontrrewolucja.net

Zespół portalu Kontrrewolucja.net. Kontakt: kontrrewolucja.net@gmail.com. Prosimy o wsparcie dla naszej działalności. Link do zrzutki: https://zrzutka.pl/u56t7c

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.